Úvodní seřazeníJeště o půl dvanácté nic nenasvědčovalo tomu, že se zanedlouho pojede další ročník závodů mopedů. Areál zel prázdnotou, hemžilo se tu jen několik pořadatelů, kteří dolaďovali poslední nedodělky. Pak to ale vypuklo. Začaly přijíždet auta s přívěsy, dodávky, avšak řada závodníků dorazila po vlastní ose. Letos padl opět rekord v počtu účastníků - bez tří rovných padesát. Příjemné bylo zjištění, že zhruba polovina z nich bude závodit v kategorii originál. Na to, jaká jsou pravidla přísná, je to opravdu uctihodné.Vysvětlení pravidel

Před druhou hodinou odpolední se řádně registrovaní účastníci seřadili před pódiem, kde byli seznámeni s pravidly závodu, s nástrahami okruhu, a dostali informaci, kde je čeká kontrola. Poté se v závěsu za sběrným vozem vydali na spanilou jízdu naší malebnou vískou a doputovali až ke startovní čáře. Ta neleží v areálu, protože pokud jedou závodníci dvě kola, byla by to pro ně zbytečná zajížďka.Výjez z areálu na start

Přesně ve dvě hodiny bylo odstartováno. Padesátka burácejících strojů se prodírala hustým dýmem spáleného benzínu a vyrážela na trať závodu. Dnes to bude opravdu náročné. Teplé počasí těmto strojům příliš nesvědčí...Start

Po odstartování nastává pro přihlížející zhruba třičtvrtěhodinová pauza, kterou lze využít k doplnění tekutin, nasycení prázdného žaludku, o což je samozřejmě postaráno. Již od dopoledne se opéká pašík a ve stáncích se točí řádně vychlazené pivečko. Každý si přijde na své.

A o co se vlastně soutěží? Závod je vypsán pro dvě kategorie strojů. Originální mopedi jedou jedno kolo 40 km okruhu, upravené stroje jedou kola dvě. První tři závodníci z každé kategorie získají pohár a dále řadu věcných cen (nářadí, pneu, duše, kanystr s benzínem atd.). Vyhlášena je dále soutěž týmů. Ty mohou být smíšené z obou kategorií. Ani oni nepřijdou zkrátka - ohodnoceni jsou opět tři nejlepší.

Ceny Originál + Upravený Ceny Team + Jízda do vrchu

Ale zpátky k cílové pásce. Zhruba za čtyřicet minut projíždí cílem první závodník v kategorii Originál. Následná kontrola technického stavu stroje však ukázala, že nebyl použit originální pastorek se dvanácti zuby, ale větší. Následovala nemilosrdná diskvalifikace. Podobný problém se vyskytl i u několika dalších závodníků. Proto vyzýváme případné zájemce o naše klání, dejte si i na toto pozor.

Příprava k prověrce stroje Technická prověrka Počítání zoubků

Hodinu po startu se v cíli objevil, světe div se, první závodník kategorie Upravený. Snadným propočtem dojdeme k průměrné rychlosti 80 km/h !!! To je dech vyrážející. O to víc, že jde o rychlost průměrnou.

Zanedlouho dorazil i sběrný vůz s prvními účastníky, kteří nedojeli.

Vítěz kategorie upravených strojůVítězný mopedTi méně šťastní...

DefektI bez výfuku se dá jet!

Byli však i tací bojovníci, kteří se do cíle chtěli dostat za každou cenu. Např. jeden dorazil s prázdnou duší, kterou píchl kdesi v půli trasy. A ani to není celá pravda, protože duši prý cestou zahodil. Po ráfku prý ale již nikdy více! Někomu slevil výfuk, jinému rozeta, někdo bloudil, ale hlavně, že se nikomu nic vážného nestalo.

Nářadí s sebou!Stroje si ze závodů odnesly několik šrámů, některé byly vážnějšího charakteru, jiné šlo zacelit přímo na místě. Pionýrské heslo "Vždy připraven" zde platí dvojnásob, což ostatně dokládá jeden ze snímků - bez nářadí ani ránu!

Po tom, co z okruhu dorazili všichni závodníci, byla pro zájemce připravena soutěž jízdy do vrchu s následnou jízdou zručnosti. Pro tři nejlepší byly opět připraveny ceny.

Vyhlašování vítězů a předávání cen probíhalo za bouřlivých ovací publika po skončení všech závodů. Vítězové se nechávali unést a skrápěli okolí lahodným šampanským, ostatní závodníci jim následně gratulovali a došlo i na společné foto. Ale to už se blížil závěr akce, takže ti, co nezůstanou na večerní rockotéku, pomalu opouštějí areál. Za rok nashle.

Společné foto

XI. ročník je mrtev, ať žije ročník XII.